החשמלי הראשון של ניו הולנד

    מחבר:
  • שלמה שמואלי

בהשראת כתבה ב-פרופי 1.23 – שמו של הדגם החדש הוא: T4 Electric Power ולדברי המפתחים, הוא מתאים במיוחד לחוות גידול בעלי חיים.

לפי המתוכנן, הוא אמור לצאת לשוק בסוף שנה זו, גם כמוצר של Case IH. הפיתוח שלו נעשה על ידי מהנדסי  ,CNH בשיתוף עם החברות: Modena, Monarch ו- Burr Ridge.

המנוע החשמלי מפתח 120 כ"ס, עם מומנט מירבי של 440 נ"מ ומהירותו  המרבית של הטרקטור, היא 40 קמ"ש.  מצבר טעון, אמור להספיק ליום עבודה שלם ועם מטען מהיר, מספיקה שעה אחת להביא את המצבר לטעינה מלאה. על גג התא, מותקנים חיישנים, מצלמות ויחידות שליטה לזיהוי מכשולים, אשר יכולים לאפשר לטרקטור גם פעולה אוטונומית. הטרקטור מצויד גם ביציאות חשמל עבור משימות יומיות כמו הפעלת רתכת, מקדחה וכלים חקלאיים חשמליים שונים. כמובן שהטרקטור כולל משאבה הידראולית ומעביר כוח תיקני.

בבדיקת ומבחנים, נמצא שהטרקטור אינו נופל בביצועיו, מאלה של טרקטור דיזל מקובל ואף מצטיין בהחלפה חלקה של הילוכים, כולל העברה בין נסיעה לפנים ולאחור.

לדברי נציגי החברה, החיסכון במחיר הדלק, אמור להקטין את מחיר ההפעלה, ואת רמת הרעש עד כדי 90%, כל אלה, בנוסף לתרומה החשובה לאיכות הסביבה, היות ואין ממנו שום פליטה של זיהומים אל האויר*.

על הטרקטור, אפשר לשלוט גם עם טלפון חכם ובתוספת של תוכנה שנקראת: Shadow Follow me (צל עקוב אחרי), אפשר לסנכרן שני טרקטורים לפעול ביחד.

*הערת המלבי'הד

רבים מן המצדדים בהנעה חשמלית, לכלי רכב וטרקטורים, מאמינים שכך נפתור את בעיית זיהום האויר. אבל, דומני שרבים מהם מתעלמים, בטעות או בכוונה, מעובדה חשובה. פרט לאלה שיש להם מקורות אנרגיה משלהם, שהם אחוז זעיר מאלה האחרים, שקונים את החשמל מספקים גדולים. ופרט לספקים המעטים, שיוצרים את החשמל ממקורות כמו מפלי מים, טורבינות רוח, לוחות סולאריים ודומיהם, כל השאר פשוט שורפים דלקים, כדי ליצר את החשמל. לפיכך אנו אמורים לשמור על אויר נקי במקום אחד, באמצעות פליטת זיהומים במקום אחר. האם אין בזה סתירה? לפחות חלקית?