שלמה שמואלי מתאר ומציג סוגים שונים של בלאי בדיפרנציאל
מבוסס על פרסומי היצרנים.
בלאי רגיל
שטחי המגע בין השיניים די מבריקים וחלק מסימני העיבוד עדיין נראים. בקצות השיניים, החוד המרובע עדיין שלם. זוג זה עדיין שמיש ובמצב טוב מאוד.
שחיקה חמורה
שטחי המגע נאכלו בצורה חמורה. קצות השיניים חדים והמרווח בין השיניים גדל מאוד. הסיבה המשוערת היא חוסר שימון, שגרם לחום גבוה ולבלאי רב. זוג זה אינו ראוי לשימוש.
הרס מוחלט
בגלגלים אלה הפלדה נצרבה ונאכלה בחום גבוה מאוד. גם כאן הסיבה היא הפעלה ממושכת, ללא שימון מספיק.
שיניים שבורות
הכשל כאן אינו בגלל גלגלים באיכות נמוכה. דיפרנציאל זה עבר ממש "התעללות". עומס יתר, הפעלה ובלימה במכות פתאומיות, גרמו לשבירת השיניים.
מיסב פגום
במיסב זה נראית בבירור תופעה של גימום בשטחים. תופעה זו מיוחסת, כרגיל, ללחץ רב מדי בין החלקים. הסיבה לכשל היא שילוב של עומס ראשוני (PREELOAD) מופרז בזמן ההרכבה, עם שימון לא מספיק.