DEUTZ – FAHR משיקה את ה-TTV8280

    מחבר:
  • שלמה שמואלי

FAHR-DEUTZ, החליטה למלא את ה"מרווח", שהיה ברשימת הטרקטורים שלה, בטרקטור בעל 280 כ"ס. זהו טרקטור מסדרת ה- 8, שהוא בעל ממסרה רציפה ויחס מעולה בין משקל להספק. טרקטור זה אמור להתמודד נגד פנדט 828, ניו הולנד 7280T  וג'ון דיר R 6250

מבוסס על פרסום של החברה, 11.9.20

השינוי הבולט ביותר הוא הממסרה הרציפה המשופרת.  החדישה יותר מן ה- MATIC-S וה-TERRAMATIC של ZF, ששימשו בסדרות  הטרקטורים 7 ו-9. היא כוללת גלגל פלנטרי עם ארבעה מצמדים, שנים לזוג התחומים הקדמיים, אחד לנסיעה לאחור ואחד לנעילה. כמו כן יש בה זוג יחידות הידרוסטטיות, שמספקות את הרציפות המלאה במהירויות.

בסיבובי מנוע נמוכים, ההסעה היא בעיקר הידרוסטטית וההעברה היא חלקה, עד למהירות של 40 קמ"ש, בתוך שבע שניות. התחום השני, מסתובב באופן חופשי כמו הראשון, לכן בשעה שמצמד אחד נפתח והשני נסגר, אין נקישה כאשר המקשרים המכאניים משתלבים, והמעבר לא מורגש כלל. הנקודה שבה זה מתבצע, נקבע בעיקר לפי מהירות סיבובי המנוע והנסיעה, בדרך כלל בסביבות 1600 סל"ד ו- 14-24 קמ"ש. לפיכך במהירויות מנוע גבוהות, כמו בעיבודים כבדים, החלפת התחומים מוקדמת יותר עם הגדלת היחס בהינע המכני. חלקו של המכלול המכאני, הולך ועולה עם סיבובי המנוע ומהיות הנסיעה, ומגיע ל 50% במהירות של-8 קמ"ש ול- 90%, במהירות של 60 קמ"ש.

המנוע הוא אותו מנוע בעל 6 צילינדרים ונפח של 6.1  ליטר, שמשמש בסידרת ה-7 ומפיק 280 כ"ס. כדי לעמוד בדרגה 5 של התקנות למניעת פליטה,  הותקן בו מגדש טורבו שני. לפיכך המנוע פועל בחום, ושורף כל מיני שאריות במפלט. בזכות זה, קטנה תצרוכת האמוניה ((Ad Blue, עד לפחות מ- 3%.  השינוי דרש את הגדלת התצרוכת בקירור ולכן המצנן הראשון, שולט על טמפרטורת המנוע ומיזוג האוויר והשני שולט על טמפרטורת המגדש השני ועל טמפרטורת השמן ההידראולי ושמן הממסרה.

המנוע מפיק עד 280 כ"ס ב- 1900 סל"ד. הזרועות האחוריות מסוגלות להרים עד 11,100 ק"ג. מהירות הנסיעה המרבית, היא 60 קמ"ש והמחיר באנגליה, הוא 200,000 ליש"ט.