המעמיס החשמלי הראשון של JCB

    מחבר:
  • שלמה שמואלי

המעמיס החשמלי החדש מדגם E525-60, מציע מהירות מחזור וכושר ביצוע,  שהם זהים לאלה של אותו כלי, בעל מנוע דיזל. מעמיס זה ממשיך את כוונת החברה להשלים קוו שלם של כלים חשמליים. הוא מיועד לשלל שימושים, אך מתאים במיוחד, גם לחוות חקלאיות

מבוסס על פרסומי עיתונות חו"ל, 18.11.20

מבחוץ, הוא דומה לדגם בעל מנוע הדיזל, אך מבפנים, מצבר ה"ליתיום יון" הנטען, בעל המתח של 96 וולט, ממלא את החלל שהיה מיועד למנוע הדיזל. המצבר מספק את האנרגיה לשני מנועיים חשמליים, האחד להסעה והשני להפעלת המערכת ההידראולית.

מנוע ההסעה, בעל ההספק של 17 קוו"ט, מספק את האנרגיה לאופני ההסעה ולמכלול ההיגוי. מנוע נוסף, בעל הספק של 22 קוו"ט משמש למערכת ההידרולית. הוא מפעיל משאבה בעלת ספיקה קבועה, של עד 80 ליטר לדקה, בהתאם למצב מוט ה"ג'ויסטיק". במקום בבלם רגיל, הבלימה נעשית כאן על ידי פעולת ה"רגנרציה" של המשאבה, אשר גם טוענת את המצבר, כמו ברכב חשמלי שנוסע בירידה. ההרמה, ההורדה, הפריקה וכן ההתארכות וההתקצרות הטלסקופית של הזרוע, נשלטות על ידי שסתום הידראולי חשמלי.'

למעמיס יש מטען מובנה, כמו לכל הכלים החשמליים האחרים של JCB. מטען זה מסוגל לטעון את המצבר בתוך שמונה שעות, אם יוזן משקע חשמלי של 240 וולט ו- 16 אמפר. קיים גם מטען אופציונלי אחר, שיכול לרענן את המצבר תוך 35 דקות.

המצבר מסוגל להיטען 5,000 פעמים. לפי המוצהר, זה משתווה לכ-10,000 שעות עבודה. כושר ההרמה בכף, הוא 2.5 טון בזרוע קצרה ו-2 טון, בזרוע מוארכת ומורמת לגובה של 6 מטר. במקום הכף, אפשר לחבר לזרוע כמה מכלולים אחרים, כמו מלגזה, מתפס ועוד. בתא הנהג, מותקנת מערכת חימום לכל השמשות וגם למושב הנהג.