נתונים מתוך Profi ואתר Kubota.
חברות ברחבי העולם פועלות להקטנת פליטת הפחמן. ניטרליות פחמן של מנועים, ומקורות הכוח היא אחד האתגרים שאי אפשר להימנע מהם.
המונח ניטרליות פחמן מתייחס למאמצים לאזן את כמויות גזי החממה הנפלטים מה שהופך אותם לאפס נטו (הסכם פריז, 2015).
כאשר מדברים על שחרור פחמן של מנועים, מנוע חשמלי הוא לרוב הפתרון הנפוץ ביותר. אך לא ניתן לחשמל את כל הציוד התעשייתי מכיוון שמכונות תעשייתיות דורשות תפוקת כוח מסיבית ולעיתים מופעלות במקומות שבהם אספקת חשמל אינה זמינה. על מנת לאפשר הפחתה של שחרור פחמן בציוד תעשייתי שלא ניתן להעבירו לחשמלי, קובוטה פועלת לספק מנועים חסכוניים בדלק, היברידיים או שיכולים לפעול על דלקים חלופיים. ושואפת לסביבה שבה יצרנים יכולים לבחור את פתרונות המנוע הטובים ביותר למוצריהם.
כמו במגזרים אחרים, העולם התעשייתי מגביר את מאמציו להשגת ניטרליות פחמן, וחברות לוקחות על עצמן את האתגר של הפחתת הנטל הסביבתי שלהן. עם זאת, מכונות תעשייתיות מקיפות מגוון רחב של מכשירים, כמו מכונות בנייה, מכונות חקלאיות, כלי רכב וגנרטורים.
קובוטה בחרה בתערוכה החקלאית בברמינגהם אנגליה לבחון את מנועי הדיזל מימן החדשים שלה ,מסדרה 09 עם 200 כ"ס ארבע צילינדרים.
המנוע תוכנן ישירות ליצרני מרססים ועגלות מערבלות מזון מתנייעים, המתאים גם למתקנים סטטיים וכלים בהנעה עצמית. בעוד שסדרת ה-9 בנפח 5.02 ליטר זכתה להצלחה בתחום הבנייה כבר מספר שנים, ועכשיו הענקית היפנית ראתה לנכון לכוונן את מאפייני הכוח והמומנט של המנוע כך שיתאימו ליישומי תעשייה וחקלאות.
שיא הספק של מנוע 210 כ"ס מתרחש ב-2,200 סל"ד. למרות שזה עשוי להישמע כמו מתיחת יתר לארבע הבוכנות, החברה טוענת שההספק נמצא בטווח הסיבולת של המנוע.
אבל בכדי להרגיע את קהל הצרכנים, קובוטה אומרת שהפורמט המודולרי של בלוק המנוע מאפשר להוסיף עוד שני צילינדרים אם תידרש תוספת בשלב מסוים.
בהזדמנות אחרת הציגה החברה גם גנרטור מונע במימן בנפח 3.8 ליטר.
יחידה המבוססת על מנועי ההצתה הקיימים של Kubota המשמשים במלגזות ופועלים בדרך כלל על גפ"מ, מתאן או בנזין. כרגע בבדיקה עם יצרנית הכלים המתנייעים היפנית Denyo.
כדי להתמודד עם צפיפות ההספק הנמוכה יותר של מימן ומאפייני השריפה בוצעו שינויים במנוע והתווסף מדגש טורבו מסוג Wastegate ושינויים בסעפות ובמזרקים. כעת, האתגר הגדול ביותר הוא אחסון דלק.
יבואן קובוטה בישראל – חברת "מכשירי תנועה"