Krone ו-Lemken מציגות רובוט אוטונומי לשדה ופתרון שינוע

    מחבר:
  • עמוס לילינפלד

ע"פ נתונים ממגזין PROFI
הרובוט האוטונומי שפיתחו במשותף Krone ו-Lemken נמצא עדיין בשלב המבחן.
פיתוח שהחל בסודיות ב-2017 והוצג לראשונה במאי 2022, מציג רכב אוטונומי בעל מנוע דיזל 4 צילנדרים ,230 כ"ס ומספר חיישנים ומצלמות המנטרים את תהליך העבודה.

הרובוט נוסע במהירות מרבית של 20 קמ"ש, ובעל הנעה והיגוי לארבעה גלגלים.
5 דגמים צפויים להכנס לשוק במהלך 2025, היצרנים מציינים כי מנוע הדיזל עשוי להיות מוחלף על ידי ערכת סוללות או מנוע מימן בעתיד.

אחת הבעיות שיעמדו בפני לקוחות פוטנציאליים ,אם אכן יגיע לייצור סדרתי, היא מה הדרך הטובה ביותר לשנע את הרובוט בין השדות.
הרגולציה באירופה, אינה מאפשרת לכלי אוטונומי לנוע על כבישים, אלא רק בתוך שדה.
לכן ,היצרניות Krone ו-Lemken פיתחו יחד פתרון שינוע בין השדות.

הדרך המעשית ביותר היום היא להסיע את הכלי על נגרר נמוך, ואז לגרור אותו מאחורי טרקטור.
בכלי החדש שפותח ,היחידה האוטונומית מחוברת ישירות לטרקטור הגורר באמצעות מוט משיכה ומערכת צימוד.

מערכת הובלת הכלי (VTS) מתבצעת ע"י ניתוק קו ההנעה של היחידה האוטונומית, ומתחברת לטרקטור הגורר בעזרת חיבורים הידראוליים וחשמליים סטנדרטיים.
במהלך ההובלה, הכלי האוטונומי במשקל 8 טון, הופך לכלי נגרר על הכביש. וככזה, אין צורך להסיר את הכלי הרתום מאחור, זה עוזר לקצר את זמני הריתום והניתוק.

על הכביש, הסרנים של היחידה האוטונומית נשלטים כמו נגרר עם היגוי כוח, ושתי החברות מאשרות כי הקונספט עבר מבחני יציבות כביש והיגוי. רדיוס הפנייה הקצר, מאפשר לו לתמרן ביעילות בכניסות ופניות צרות.

יתרונותיו של הכלי האוטונומי

* חיסכון בכוח אדם, מסוגל לעבוד ברציפות שעות רבות ואינו דורש תאורה בלילה.
* עבודה באזורי סכנה ביטחוניים (צמודי גבול).