גון דיר חדיש, אוטונומי לחלוטין

    מחבר:
  • שלמה שמואלי

מעיתונות חו"ל 6.23 – חברת ג'ון דיר חשפה את הטרקטור האוטונומי, המיועד לעבודה בהיקפים גדולים בחוות גדולות

במהלך של ועידת עיתונות, שנערכה בעיר מולין, אילינוי, גילתה חברת ג'ון דיר את הטרקטור האוטונומי, המיועד לעבודה בהיקפים גדולים בחוות גדולות. הוא משלב טרקטור מסידרת 8R, עם קלטרת איזמלים, בעל מערכת הנחיית GPS ושאר הטכנולוגיות המתקדמות. טרקטור זה, אמור להיות מוכן לשיווק בסוף שנה זו.

הוא מיועד לשרת מטרה עיקרית אחת: להזין את העולם. עד שנת 2050, אמורה אוכלוסיית העולה להגיע ל- 10 מיליארד נפש ועם זאת, תגדל גם הדרישה למזון ב-25%. החקלאים אמורים להזין אוכלוסייה ענקית זו, עם פחות קרקע ופחות כוח אדם  מיומן ומקצועי.

הטרקטור האוטונומי, יהיה מצויד בשישה זוגות של מצלמות סטריאו, אשר יאפשרו צפיה מרחבית של מכשולים ב- 360 מעלות. הדמויות שייקלטו במצלמות, יועברו דרך מערכת אשר ממיינת כל פיקסל בערך תוך מאה מילי שניות, ויחליטו אם הטרקטור נוסע או עומד. הטרקטור גם בודק ללא הפסק, את מיקומו ומצבו הגיאוגרפי, כדי לוודא שהוא פועל במקום שבו הוא אמור לפעול וכל זה בדיוק של פחות מרבע אינטש.  להפעלת הטרקטור, צריך החקלאי רק להסיע אותו אל השטח, ולהתאים אותו לתצורה (קונפיגורציה) של השטח, שבו הוא אמור לפעול בצורה עצמאית. אחר כך, יוכל החקלאי להתפנות למשימות אחרות.

מערכת "מרכז הפעולות הניידות" של ג'ון דיר, שמספקת גישה של  הוידאו, של התמונות ושל שאר הנתונים והמידות, מאפשרת לשלוט על מהירות הטרקטור ועל עומק העיבוד. בכל מקרה שהמשימה אינה מבוצעת כדרוש, החקלאי יקבל מיד ידיעה על כך, ויוכל בשליטה מרחוק, לבצע את השינויים, שנדרשים כדי להחזיר את הכלי לפעול בצורה המיטבית.

הטרקטור יצויד במנוע בעל הספק של כ- 450 כ"ס.

בממסרת פאוורשיפט  בעלת 23 מהירויות לפנים ולאחור

ובמערכת הידראולית בעלת מרכז סגור.