עוד JCB חשמליים

    מחבר:
  • שלמה שמואלי

מפירסומי החברות בדצמבר 2021 – חברת JCB, עם המעמיס החדש מדגם:525-60E, אשר "מתרוצץ" כבר בכל מיני אתרים ומפעלים, הצטרפה גם היא ליצרני הכלים החשמליים בעלי המצברים

אבל למרות שכלים אלה כביכול "קוראים תיגר" על אלה ש"שותים" דלקי-מאובנים, כנראה שהדרך לגמול אותם, עדיין לא קצרה.

לחקלאי, עדיין לא אכפת להתניע טרקטור רועש, מוקדם בבוקר וגם איננו מפעיל ציוד, במקום שבו רעש ופליטת עשן אסורים בהחלט. גם מחירו היקר בהרבה של הטרקטור החשמלי*, הינו גורם מעכב. מאידך מי שיש לו כבר מקור חשמל סולארי, אנארובי, או טורבינת רוח, בהחלט יוכל לחסוך מהוצאות התפעול שלו.

למעמיס החשמלי החדש, יש יכולות דומות לאלה של דגם הדיזל.

יש לו משקל עצמי של 5.2 טון.

יכולת הרמה של 2.5 טון והתארכות הזרוע עד 6 מטר.

מנוע ההסעה, תלת פזי של 17 ק"ווט.

מנוע למערכת ההידראולית, תלת פזי של 22  ק"ווט.

משאבה הידראולית בעלת ספיקה של 65 ליטר לדקה.

הסעה קבועה בארבעת האופנים.

מהירות נסיעה מרבית של 15 קמ"ש.

מרווח גחון  (קטן למדי) של 22 ס"מ.

מתח עבודה של 96 וולט, עם סוללות ליתיום-יון של 24 ק"ווט שעה. זמן הטעינה הוא 8 שעות, עם המטען האינטגרלי שלו, או כשעתיים, עם מערכת לטעינה מהירה, שעולה 6,515  לי"שט.

לפי מחירי החשמל היום באנגליה, טעינה מלאה תעלה 3.44 לי"שט, אבל היות ותידרשנה חמש טעינות, כדי להשתוות לזמן ההפעלה  עם מיכל דלק, הרי  שלהחזיר את מחירו הגבוה של הכלי, בעזרת החיסכון בדלק, עלול לארוך אפילו שנים.

*מחירו  של דגם הדיזל, הוא 64,270 לי"שט ואילו הדגם החשמלי, עולה

87,435 לי"שט.  לפיכך ההפרש במחירים הוא 23,165  ליש"ט.