ארגון עובדי הפלחה
ניר ותלם 3
מחירון דיגיטלי
גלבוע טייר סנטר

דו"ח מדור מיכון לחברי הארגון

28/03/2012

1. בחודש שעבר (פברואר 2012) התקיימה פגישה של אורי נעמתי ומדור מיכון עם סמנכ"ל ראשות המיסים לכלכלה ותכנון. בפגישה הועלו שני נושאים:

   א. שווי שימוש לצרכי מס, של טנדרים מתחת ל-4.5 טון.

   ב. קיצור תהליך רישום מכונות חקלאיות ניידות חדשות.

 

להלן התשובות שקיבלנו מהסמנכ"ל:

 

שווי טנדרים - עם כל החשיבות הערכית למגזר החקלאי, לא ניתן להחריג סקטור מסוים מתקנות המס. הבקשה לשינוי שווי השימוש תירשם ולא מן הנמנע שבעתיד יהיו שינויים, אם וכאשר הנושא ייפתח, תיבדק הבקשה בכללותה – לכל המגזרים שמשתמשים בטנדרים.

 

קיצור הליך רישום מכונות חקלאיות ניידות חדשות – לא ניתן לזרז את הרישום. כדי לא להפסיד את החזר הבלו לסולר, על כל רוכש כלי חדש להעביר לרשות המיסים את נתוני הכלי ברגע שהכלי מגיע לארץ (וכן למדור המיכון, על מנת שיכין את הנתונים לאגף הכלכלה והתכנון ברשות המיסים). ההליך חייב לקבל אישור גם במשרד המשפטים, היות והמכונות הניידות לחקלאות הן חריג עם הסדר מיוחד, שאינן נרשמות במשרד התחבורה.

הסמנכ"ל הוציא לנו "כרטיס ורוד" (בלשון מלטפת) על מקרים של שימוש לא נאות בסולר לכאורה, כל אחד יפרש זאת לפי הבנתו. לדעתו יש לערוך בדיקות של התקרות להחזר הבלו לסולר לטרקטורים ומכונות חקלאיות ניידות וייתכן שיש להוריד את התקרות. מבדיקות שאנחנו עורכים מעת לעת, אין פחות מכמויות הצריכה. בבדיקה אחת שהסתיימה לא מכבר, עם הממונה על התקרות, נמצא כי מעל 90% מהבקשות להחזר המס היו לפי התקרות והיתר היו מעל לתקרות. נמשיך לעקוב מקרוב אחרי הנושא.

 

2. נגררים חקלאיים - לפני כשנתיים פנינו למשרד התחבורה ובקשנו לשנות את תקנות גרירת נגררים חקלאיים ולהתאים אותן למציאות העכשווית. לא כל מה שהיה נכון בשנות ה-70, נכון גם לעכשיו. הטכניון ביקש כ-250 אלף שקל כדי לכתוב תקנות חדשות על מנת לזרז את העבודה. אנחנו לא מגדלים שקלים ולכן אנחנו סבורים שאת המימון אין להביא מהחקלאים. בפגישה שהתקיימה במשרד התחבורה ב-21 במרץ 2012 הוחלט להפנות את הנושא למשרד החקלאות.

 

3. מעבר טרקטורים מגף צ.מ.ה למשרד הרישוי – כאמור, התקנה של נהיגה בטרקטורים הנ"ל תצריך מיולי 2012 רישיון של מכונה ניידת, אם הטרקטורים לא יעברו עד התאריך הנקוב למשרד הרישוי (מספר צהוב), יהיה צורך בהיתר למכונה ניידת, ולכן אנחנו לא מפסיקים לבקש ממשרד התחבורה לזרז את הטיפול בנושא. נאמר לנו שאחת הבעיות הגורמות לעיכוב נובעת מכך, שיש טרקטורים שלא חידשו רישיון, שלא עברו העברת בעלות ושחרור משעבוד והמיון מצריך עבודה מתמשכת. ברגע שמשרד התחבורה יסיים את הרישומים והמיונים, כל בעלי הטרקטורים שרשומים בגף צ.מ.ה, יקבלו הודעה בכתב, ממשרד התחבורה, איך מתבצע התהליך. הודעה בנושא העיכובים יצאה מטעמנו לחקלאים.

 

4. הקורס למיכון חקלאי ברופין הסתיים. לאור הערות המשתתפים נעשו שינויים מסוימים לגבי הקורס הבא. אנו סבורים שיש חשיבות לערוך ימי עיון למיכון ביתר שאת, גם באזורים. נודה לרומ"אים שיפנו אלינו לשם כך.

 

5. בדיקות עשן לטרקטורים – החל מינואר 2012, הבדיקות מבוצעות ע"י מחשוב מתקדם ובפועל מסתבר שטרקטורים ישנים לא עוברים את הבדיקה. פנינו למשרד התחבורה בבקשה להחריג אותם. התשובה שקיבלנו, שאת התקן מכתיב המשרד להגנת הסביבה. האפשרויות שעומדות לפנינו לשינוי ההוראה:

א. להמציא את התקנים של פליטת עשן לטרקטורים ישנים.

ב. לשכנע את המשרד להגנת הסביבה לשנות את ההוראות.

אנו נפעל בשני המישורים.

 

יש לזכור:

1. טרקטור ללא רישיון לא יכול לקבל החזר לבלו של הסולר.

2. טרקטור שלא מבצע טסט, עלול לנוע עם מערכות בטיחות לא תקינות.

המלצתנו: לפני הגשת טרקטור לטסט, יעבור הטרקטור במוסך, לבדיקת תקינות מערכת הדלק ויתוקן במידת הצורך.

 

6. קורס לרססים – מתוכנן בחודשי הקיץ, בבית דגן. כשנקבל את התאריך, נוציא הודעה מסודרת כדי שהמעוניינים יוכלו להירשם.

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד