השוואה בין עיבוד מקובל, שטחי ומינימאלי
החקלאי אנדריו ווארד, מחבל לינקולנשייר באנגליה, מחפש דרכים להקטין את הוצאות העיבוד, על ידי הפחתה
החקלאי אנדריו ווארד, מחבל לינקולנשייר באנגליה, מחפש דרכים להקטין את הוצאות העיבוד, על ידי הפחתה
חברת Valtra נוסדה בפינלנד בשנת 1951 בשם Valmet, בשנת 1980 היא התאחדה עם יצרנית הטרקטורים
שלמה שמואלי קבוצת CNH INDUSTRAI AUSTRIA, שהיא חברת האם של CASE IH ושל STEYR, זכתה
במסגרת מחקר שמומן על-ידי מועצת הכותנה, פותח יישומון (אפליקציה) לאיסוף נתוני גובה מחקלאים. היישומון מופיע
כולנו יודעים שלחץ אוויר נכון בצמיגים, מאפשר לטרקטור לפעול ביעילות, אבל רק מפעילים בודדים באמת
העיבודים בשיטת העקבות הקבועות, מאפשרת לחוות רבות בחבל cambridgshire ובמקומות רבים אחרים, להגדיל את ההכנסות
מזה כמה שנים, שיש לי קשר עם מר ברנדון קייסי. שהוא בר סמכא ידוע בנושאי
ככל שהמשאבה הולכת ומתבלה בעבודה, גם הנזילות הפנימיות שלה הולכות וגדלות. כתוצאה מזה גם אחוז
כאשר ממסרה הידרוסטטית נתקלת בעומס רב מדי, המכונה נעצרת פתאום, אך מה שבאמת נעצר הוא
אמנם רוב המוסכים, שולחים מכלולים הידראוליים לשיפוץ בבתי מלאכה מיוחדים, אבל למעטים שמתעקשים לעשות את
לפעמים, כאשר הנגרר כבד מאוד, או שהדרך כוללת עלייה קשה, הטרקטור מתקשה או לא מסוגל
*על פי פרסום של USDA במשך אלפי שנים, היה מחזור הזרעים הדרך היחידה לשמור על
במשאבה הידראולית מדגם כנפיות, שמונעת עם מנוע חשמלי, נשמעות נקישות שמתגברות עם המהירות. מיסבי המנוע
החלקת הצמיגים, בנוסף לבלאי המיותר, היא הגורם העיקרי להקטנת היעילות ולבזבוז דלק. משקול נבון של
בחירה נכונה של צמיגים, ניפוח נכון והתאמה של זוגות, ישפיעו על יכולת הטרקטור להעביר את
התקנות למניעת פליטה מזיקה מן המנועים (Grade או Level באירופה ו- Tier בארה”ב), הולכות ומחמירות.
שלמה שמואלי מתאר ומציג סוגים שונים של בלאי בדיפרנציאל מבוסס על פרסומי היצרנים. בלאי רגילשטחי
אומן פחוס מפריע להתייבשות אחידה של החומר ואילו אומן תפוח מפריע למעבר הטרקטור מעליו במהלך
השוואה בין Case-IH-maxxum-145-cvx בעל הספק מנוע של 145 כ”ס, לבין Fendt-514 vario S-5, בעל הספק
מר ברנדן קייסי, מחבר הספר “הידראוליק סופרמרקט”, מהנדס ובר סמכא רב שנים בנושאי ההידראוליקה השונים,
לצנרת הידראולית משמשים צינורות מתכת קשיחים וצינורות גמישים. לשאלה מה טוב יותר, מתאימה רק התשובה
משוט בשדות החקלאים, נראה לי לעדכן כמה עקרונות ועובדות בקשר לדיסקוס. הכלים הפועלים בקרקע הם
בהמשך למאמר מהעיתון הקודם על צמיגים לטרקטורים גדולים, נציג במאמר זה את פירוש המספרים המופיעים
חברת אליאנס נמצאת בעיצומו של תהליך פיתוח מואץ. בשנה שחלפה תוכננו והוזמנו למעלה מ-50 גדלים
כהמשך לכתבה על המשקול הנכון, אנו מביאים כאן שיטה מומלצת למדידת החלקת צמיגים. לטרקטורים שמצוידים
בארצות רבות, משמשים טרקטורים גם לגרירת עגלות כבדות בכבישים. הממסרות בטרקטורים חדישים מאפשרות נסיעה במהירות
בשנים האחרונות אנחנו פוגשים את ה-AdBlue בספרות המקצועית, בטרקטורים גדולים וחדישים ואפילו ככתובת על תא
מבחני טרקטורים החלו להיערך לפני כ-95 שנים. הגורם לכך היה חוק שהותקן במדינת נברסקה, ארה”ב,
מה זה בלאי? ההגדרה של בלאי בגלגלי שיניים היא: “תופעה שבה שכבות של מתכת נעלמות
בעשרים השנים האחרונות חל גידול משמעותי בגודל הטרקטורים והכלים החקלאיים. הסיבות לכך מוצדקות, חיסכון בכוח
גם רשימה זו כמו גם רשימה קודמת על ממיר המומנט, מיועדת בעיקר לדור הצעיר, אבל
בשערות השנים האחרונות עברו מנועי הדיזל שינויים גדולים, לא בעיקרון הפעולה, אלא במערכות הבקרה שמיועדות
עם הגברת המודעות לאיכות הסביבה גדל גם הביקוש למכוניות שאינן פולטות פחמן דו חמצני ושאר
בשנים האחרונות הופכת הדאגה לסביבה להיות נושא שמעסיק את רוב החברות. למייצרים ולמשתמשים בשמנים הידראוליים
החלקת צמיגים בנוסף לבלאי המיותר היא הגורם העיקרי להקטנת היעילות ולבזבוז דלק. משקול נכון של
בפרק זה נעסוק בשסתומים חד כיווניים, בשסתומים מתנדנדים, בשסתומי העדפה, בשסתומי צמידים צפים ובשסתומים מפוקדי
רשימה זו מיועדת לצעירים בענף שרוצים להעמיק בנושא ולוותיקים שאולי זיכרונם החליד מעט. זו רשימה
בזמן בדיקת רמת השמן ההידראולי או של שמן הממסרה, אם זה שמן משותף, חשוב להסתכל
בהמשך לפרק הקודם נציג לכם בפרק זה כעת כמה שימושים מעניינים של אוגרי לחץ הידראוליים.
אם אנו חושדים שהאטמים בצילינדר אינם תקינים, אין דבר קל מלסתום את אחד מפתחי השמן
יש שני סוגים של אוגרי לחץ הידראוליים, בעלי בוכנה ובעלי שלפוחית גומי. שני הסוגים משמשים
עד לפני שנים לא רבות פעלו מנועי הדיזל בתחום של 2000-1500 בסיבובים מלאים. בימינו 3,000
רובנו זוכרים עדיין את מערכות הזרקת הדלק הישנות והטובות. באלה פעלה משאבה טורית או סיבובית,
כולנו מכירים אטמי שמן למיניהם. כולנו יודעים שתפקידם למנוע מעבר שמן מצד לצד של הבוכנה
אם עלינו להחליף גל ישן בחדש, אין קל מאשר להיצמד לבחירה של היצרן, כלומר למקורי.
לצינורות גמישים אין, לצערנו, משך חיים בלתי מוגבל ויום אחד, במוקדם או במאוחר, הם כושלים
הגלים הקרדניים משמשים אותנו ברכב, בהינעי מכונות חקלאיות ובמכונות תעשייה. חשוב להבין את עקרונות הפעולה,
מכונאים ואנשי שירות רבים חוטאים בשני דברים חשובים: מנתקים צנרת בלי לחסום או לפקוק את
התופעה של dieseling בצילינדר הידראולי איננה נפוצה, אך היא קיימת. קל לזהותה כנקישות, אך לא