Close

ארה”ב מפעילה פיילוט לטרקטורים אוטונומיים בכבישים ציבוריים

מחבר:
  • עמוס לילינפלד

נתונים מתוך Future Farming

בקנזס, ארה”ב, מתבצע פיילוט פורץ דרך שמטרתו לאפשר לטרקטורים אוטונומיים לנוע כחוק בכבישים כפריים ציבוריים. היוזמה, הנקראת Rural Autonomous Mobility Program – RAMP, עשויה לסמן נקודת מפנה בלוגיסטיקה החקלאית על-ידי התמודדות עם אחד האתגרים הגדולים של החקלאים: מעבר מכונות בין חלקות.

תוכנית RAMP נועדה לפתור אחת מבעיות הלוגיסטיקה הגדולות בחקלאות: העברת ציוד בין שדות.

במהלך יום השדה של Kelly Hills בעיר סנקה, מאות חקלאים ומובילי תעשייה צפו בהדגמה חיה של טרקטור אוטונומי עם מערכת הפעלה מתוצרת Sabanto  המבצע זריעה, לצד רחפנים. כעת, אותה טכנולוגיה תיבחן גם לשימוש בדרכים.

חברת Kelly Hills Unmanned Systems הוקמה בשנת 2024 על-ידי Heinen Brothers Agra Services, במטרה להביא כלי טיס בלתי מאוישים מתקדמים ורכבים קרקעיים אוטונומיים לענף החקלאות. החברה מחוייבת לשיפור הפעילות החקלאית באמצעות שילוב טכנולוגיות מתקדמות המשפרות את הדיוק, היעילות והבטיחות.

מתוך מחויבות לחדשנות, החברה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם יצרני )UAV כלי טיס בלתי מאוישים) מובילים, ובמקביל משתפים פעולה עם ה-FAA, מחלקת התחבורה של קנזס, ואוניברסיטת אלסקה, כדי להבטיח שהפעילות  עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ורגולציה.

Kelly Hills Field Day הוא אירוע חקלאי המתקיים בסנקה (Seneca) שבו מוצגות טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, בדגש על רחפנים ורובוטיקה חקלאית. אירוע זה מאפשר לחקלאים, אנשי טכנולוגיה וגורמים נוספים להיפגש, ללמוד על החידושים האחרונים בתחום ולהתנסות בהם.

המשתתפים יכולים לראות את הטכנולוגיות בפעולה ולהתנסות בהן, ללמוד על יישומן בשטח.

האירוע מהווה פלטפורמה למפגש בין אנשי מקצוע בתעשייה החקלאית, יצרני טכנולוגיה וגורמים רלוונטיים אחרים. ומדגיש את חזון החברה לגבי העתיד של חקלאות אוטונומית ואיך טכנולוגיות מגוונות יכולות לעבוד יחד כדי לשפר את היבולים.

פתרון צוואר הבקבוק של הדרכים

בעוד שטרקטורים אוטונומיים הוכיחו עצמם בעבודות שדה, הדרך שבין החלקות נותרה מחסום משמעותי. חקלאים משקיעים בכל עונה שעות רבות בהעברת טרקטורים, מזרעות או עגלות תבואה משדה לשדה—תהליך יקר, גוזל זמן, והולך ונעשה קשה יותר על רקע מחסור בעובדים.

“עם יוזמת RAMP  אנו רוצים לשחרר את החולייה החסרה באוטונומיה – הלוגיסטיקה שבין השדות,” אמר לוקאס קוך, מייסד Kelly Hills Unmanned Systems. “ ככל הידוע לנו, זו הפעם הראשונה שטרקטורים אוטונומיים ייסעו כחוק בכבישים ציבוריים בכל מקום בעולם.”

שותפות ציבורית-פרטית

התוכנית RAMP מנוהלת על-ידי Kelly Hills Unmanned Systems בשיתוף עם Sabanto, משרד התחבורה של קנזס, משרד החקלאות של קנזס, מחוז נמאהה ואוניברסיטת מדינת קנזס. מטרתה לפתח מדיניות, תשתיות וכללי בטיחות שיאפשרו נסיעת טרקטורים אוטונומיים בכבישים כפריים.

הטרקטורים של Sabanto, שכבר כיום מבצעים משימות כמו זריעה ועיבוד קרקע ללא מפעילים, יהוו את ליבת הפיילוט. לפי מנכ”ל החברה קרייג ראפ, המערכת מאפשרת לחקלאים להגיע לאותה תפוקה בהשוואה לשיטות מסורתיות, אך בעלויות הון נמוכות בהרבה.

יעד: יצירת מודל ניתן להרחבה

באמצעות אוטונומיזציה של הנסיעה בכבישים, יוכלו טרקטורים לנוע בין משקים ושדות 24/7—ללא זמני השבתה, תוך הפחתת התלות בכוח אדם ואף הפחתת תאונות הובלה. עבור אזורים כפריים המתמודדים עם מחסור בכוח עבודה, ההשפעה עשויה להיות משמעותית.

הפיילוט יימשך עד שנת 2026, במטרה לייצר מודל שניתן יהיה להרחיב למדינות נוספות בארה”ב ואף לאזורים חקלאיים ברחבי העולם.

האם בעקבות הפיילוט בארה”ב יפתרו בעיות הרגולציה גם בישראל?

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות