#שעת_חירום #עובדים_זרים #רשות_האוכלוסין_וההגירה
חקלאים, חקלאיות ומשפחות יקרות,
במצבי חירום, עלינו לדאוג לשלום כל הנמצאים במשק – לרבות העובדים הזרים שחיים ופועלים לצדנו. לכן, חשוב להסביר לעובדים הזרים בשפה מובנת (או בתרגום) על נוהל החירום במקום בו אתם מתגוררים. חשוב לוודא שהם יודעים היכן נמצא המרחב המוגן הקרוב ומהי הדרך להגיע אליו.
בעת ההתרעה, הכניסו את העובדים הזרים אל ביתכם או למרחב מוגן סמוך, דאגו שיהיה במקום מים, מזון בסיסי ודרך ליצירת קשר. לאורך כל הזמן, חשוב לעדכן אותם בכל הפרטים ולשקף את המצב עבורם באופן פשוט וברור, אפשרו להם לתקשר עם משפחותיהם, ככל שמתאפשר.
הבוקר, פתח משרד החקלאות וביטחון המזון חמ”ל ארצי ועומד בקשר עם כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים. המשרד פועל כל העת לשמירה על רציפות תפקודית ושמירה על ביטחון המזון.
המשרד מעמיד מוקד לכל פנייה או שאלה במספר *6016, וכן נציגי המחוזות זמינים כל העת. כמו כן, רשות האוכלוסין וההגירה מפעילה מוקד פניות במספר שפות, המופעל על ידי עמותת CIMI, ועומד לרשותכם בכל שאלה או בקשה לסיוע, בטלפון 1-700-707-889
בנוסף, מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה פרסם סרטוני התגוננות בעת חירום עבור העובדים הזרים השוהים בישראל. הסרטונים הופקו במסגרת מיזם מיוחד ״מטפלת״ שמטרתו להנגיש מידע לעובדים הזרים. סרטון הנחיות בשפה התאית: https://youtu.be/IBl_OyGL9EI
זכרו, המצב הביטחוני מורכב, זר ומלחיץ במיוחד. הסבירו ככל הניתן לכל האנשים סביבכם, גלו סבלנות ואמפתיה. בכל מקרה של חוסר הבנה, חרדה או בעיה – ניתן לפנות למוקד משרד החקלאות וביטחון המזון או למוקד רשות האוכלוסין וההגירה.