הודעה חשובה לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פתחה חדר מצב והנחתה את החקלאים כיצד להתמודד עם הסערה הצפויה. באירועים דומים בעבר נפגעו מאות משקים חקלאיים, והקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות שילמה עשרות מיליוני שקלים פיצויים למגדלים

לקראת מזג האוויר הסוער וגשמים הרבים הצפויים, קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פתחה חדר מצב לטיפול בפניות הצפויות להגיע כתוצאה מנזקי מזג האוויר העלול לפגוע בגידולים החקלאיים. במקביל הנחתה קנט את המגדלים בכל רחבי הארץ להיערך לרוחות העזות הצפויות וכן למשקעים הרבים. בכלל זה בקנט הנחו את המגדלים לחזק את החממות וכן את יריעות הפלסטיק והפוליאתילן המשמשות לכיסוי החממות ותעלות הרוח. זאת במטרה למנוע קריסה של החממות, וכן למנוע חדירתם של קור ומשקעים לחממות, העלולים להשמיד לחלוטין את היבולים.

בקנט מזכירים כי בסערות דומות לזו הצפויה ברביעי ואשר התאפיינו גם הן בכמות גדולה מאוד של משקעים, קור ורוחות עזות בכל רחבי הארץ, התקבלו בקנט מאות הודעות נזק של חקלאים. עיקר הפגיעות שנגרמו היו לגידולי הירקות וכן למטעים שונים ברחבי הארץ. הנזקים נגרמו בעיקר כתוצאה מהרוחות שגרמו לנשירה נרחבת של פרי, הצפות של שטחי גידול, נזקי ברד לגידולים וקריסה של בתי צמיחה. במקרים דומים הגיע סכום הפיצויים ששילמה קנט למגדלים לעשרות מליוני שקלים. בחלק מהמקרים היקף הנזקים שגרמה סערה אחת עוצמתית היה שווה לרבע מהיקף כלל נזקי הטבע לחקלאים באותה שנה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לדובר קנט, רועי שטינמץ – 052-2894054